כתיבת תוכן לעסקים שפונים למגזר הדתי-לאומי
מערכת שורשטו כסליו, תשפה16/12/2024אם אתם זקוקים לשירותי כתיבה שיווקית לקהל הדתי, דעו שהכותב ממש (אבל ממש) לא חייב להיות חובש כיפה. כתיבת תוכן לא קשורה למגזר שממנו הוא מגיע אלא היא פונקציה של פרמטרים כמו ניסיון, סגנון, יצירתיות
תגיות:כתיבת תוכןseoקידוםצילום: freepik
הגיוון בחברה הישראלית דורש לעתים כתיבה שיווקית לסקטורים ספציפיים ודוגמה נפוצה היא כתיבת תוכן לקהל הדתי לאומי. במאמר הקצר הבא ניתן כמה טיפים בנושא מתוך ניסיון שצברנו במשך כ-15 שנה בחברת "תוכן בוטיק", החברה המובילה בישראל ליצירת תוכן אינטראקטיבי ואיכותי.
לפני הכל, תשובה לשאלה נפוצה:האם כתיבת תוכן למגזר הדתי לאומי חייבת בהכרח להיעשות על ידי כותב שמגיע מהמגזר? התשובה היא "כמובן שלא". כותב תוכן מקצועי יספק מענה איכותי גם אם הוא לא חובש כיפה, לא למד בישיבה ואיננו
צילום: freepik
כתיבת תוכן למוצרים ושירותים "כלליים"
כשאנחנו מדברים על כתיבת תוכן עם הכוונה למגזר הדתי-לאומי אנחנו מחלקים את זה לשני סוגים של פרויקטים:
- תכנים כלליים עם התאמה לדתיים – למשל, חברת קייטרינג שעובדת לא רק עם המגזר הדתי.
- תכנים ייעודיים למגזר הדתי – למשל, תשמישי קדושה או אתר של עמותת בנות לשירות לאומי.
בכל הנוגע לסוג הראשון, הכללי, מוטלת עלינו המשימה להציג את התוכן "הרגיל", ביחד עם ניואנסים רלבנטיים. ניקח לדוגמה מאמר בנושא "סירוס כלבים". כשאנחנו מכוונים מאמר מסוג כזה לקהל דתי לאומי ייתכן שיהיה כדאי לתת כמה מילים (ואולי אפילו יותר מכמה מילים) על סירוס כלבים בראי ההלכה. נקודה שלא נמצאת בכלל ברדאר של הציבור החילוני אך בהחלט יכולה להיות בעלת משקל עבור בעל חיית מחמד מהמגזר הדתי-לאומי.
כמובן שהדוגמה הזו נכונה לגבי כל תחום ותחום שיש לו "ניואנסים דתיים". עסקי תיירות (הפרדה בבריכה), חנויות בגדים (צניעות), מתקני מים לשתייה (שבת), מיזוג אוויר, מוצרי חשמל וכו' וכו'.
איך עושים את זה נכון?
כותב התוכן יכול בראש ובראשונה להתייעץ עם בעל העסק או האחראי על השיווק והמכירות (אשר מכירים יותר טוב מכל אחד אחר את הצרכים של הלקוחות הדתיים-לאומיים שלהם). כותב תוכן מקצועי ומיומן יידע לברר מהן הסוגיות שמעניינות את אותם לקוחות ולתת לזה ביטוי טקסט.
ככל שבעל העסק בעצמו לא יכול לשרטט את כל הדגשים, כותב התוכן צריך לבצע עבודת מחקר. עליו להיכנס למאמרים רלבנטיים באינטרנט, להתחבר לקהילות ברשתות חברתיות ולהתחקות אחר כל מה שיכול לעזור לו לדייק את הדברים.
איך מייצרים תוכן בנושאים "דתיים"?
הסוג השני של התכנים שרלבנטיים לגבי כתיבת תוכן למגזר הדתי-לאומי הם תכנים "דתיים" שבאים מתוך עולמות התוכן של המגזר עצמו. לדוגמה:
- שיווק נדל"ן ביישוב דתי או בשכונה בעלת אופי דתי-לאומי.
- אתרים שעוסקים בתשמישי קדושה.
- חברות תיירות שפונות לקהל הדתי.
- עמותות שעוסקות בשירות לאומי לבנות.
- חנויות בגדים צנועות.
דוגמה
כפי שכבר אמרנו, כותב תוכן לא דתי יכול לגשת לכתיבת תיאורי מוצרים בחנות יודאיקה בצורה שמדגישה את הערך התרבותי והאסתטי של הפריטים, תוך שמירה על כבוד והבנה למנהגים הדתיים. הנה למשל טקסטים על מטפחת ראש לכיסוי מלא לעומת מטפחת ראש לכיסוי חלקי, שנכתבו על ידי כותב שהוא לא רק דתי אלא גם גבר:
- מטפחת ראש לכיסוי מלא - ״מטפחת ראש איכותית לכיסוי מלא מבד כותנה רך ונושם שמתאים ליום יום וגם לאירועים מיוחדים. מגוון צבעים ודוגמאות. כיסוי מלא ונוח תוך שמירה על מראה מסורתי ומכובד. עיצוב שמאפשר קשירה יציבה ונוחה, כך שתתאים לכל סוגי השיער ולכל סגנון אישי".
- מטפחת ראש לחצי כיסוי - "מטפחת ראש מעוצבת לחצי כיסוי שמוסיפה נגיעה של יופי ואלגנטיות לכל הופעה. מיוצרת מבד קליל ונושם תוך שהיא מאפשרת לחלק מהשיער להיראות. בכך היא משלבת (באופן מושלם) בין המסורת לסגנון מודרני. זמינה במגוון צבעים ודוגמאות, ומתאימה לנשים שמחפשות כיסוי קליל ונעים עם דגש על נוחות ומראה אופנתי".
לעומת:
ניתן לראות בנקל איך הכותב מצליח בשני התיאורים להביא לידי ביטוי את הנראות והמאפיינים. הדברים נכונים כמובן לגבי כל מוצר ומוצר בחנות – פמוטים, תפילין, טליתות, סידורים, כיפות, כלי נטילת ידיים ועוד.
לסיכום,
אם אתם זקוקים לשירותי כתיבה שיווקית לקהל הדתי, דעו שהכותב ממש (אבל ממש) לא חייב להיות חובש כיפה. כתיבת תוכן לא קשורה למגזר שממנו הוא מגיע אלא היא פונקציה של פרמטרים כמו ניסיון, סגנון, יצירתיות וכו'. כותב תוכן איכותי יוביל את התהליך, ישאל את השאלות הנכונות, יערוך מחקר מקדים ומחקר תוך כדי תנועה, ויפיק טקסט בנוי לתלפיות.
הוסף תגובה
עוד ממערכת שורש
עוד בנושא מחשבים